Współczesny marketing wymaga od firm i przedsiębiorców innowacyjnego podejścia do kwestii promocji i reklamy. Promowanie własnych usług oraz marki jest bardziej skomplikowane niż kiedyś ze względu na fakt powszechnej dostępności towarów na rynku, a także rosnącej konkurencji w każdej branży. Firmy takie jak cukiernie również powinny propagować własne usługi, przez co będą mogły pozyskiwać nowych klientów. W dzisiejszym wymagającym rynku jest to bardzo ważne. Jakie działania mogą być w tym celu podejmowane? Przede wszystkim można wymienić dystrybucję gadżetów reklamowych.
Gadżetami, które najbardziej pasują do profilu działalności cukierni są cukierki reklamowe. Gadżety te są powszechnie lubiane, dzięki czemu można za ich pomocą liczyć na znaczący wzrost zainteresowania daną cukiernią. Rzecz jasna muszą one być odpowiednio przygotowane, aby spełniały swoją rolę w sposób prawidłowy.
Cukierki reklamowe przygotowane dla cukierni powinny przede wszystkim posiadać odpowiednie nadruki. Nadruki te mogą bądź symbolizować usługi cukiernicze w sensie ogólnym, np. przedstawiać obrazek lub rysunek ciasta, albo też prezentować nazwę lub logo konkretnej cukierni. Druga opcja jest korzystniejsza, jeśli zamierza się promować konkretnie własną markę, a większość cukierni, decydując się na reklamę za pomocą gadżetów, pragnie rozpropagować właśnie swoją firmę.
Nadruk to rzecz bardzo ważna, ale liczy się też smak. Cukierki reklamowe dla cukierni powinny być w różnych rodzajach smakowych, wówczas przyciągną więcej klientów. Cukiernie specjalizują się w produkcji słodyczy, więc nie powinno być z tym żadnego problemu.
Gadżety, o których mowa, można rozdawać bądź wewnątrz lokalu, wówczas będą je otrzymywać klienci, bądź też w innych, neutralnych miejscach, gdzie ich rolą będzie zachęcanie do korzystania z usług (wyrobów cukierniczych) danej cukierni, której logo widnieje na opakowaniu cukierka. Jak pokazuje praktyka, działania tego rodzaju faktycznie pomagają pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać dotychczas pozyskanych, więc nie można się dziwić rosnącej popularności tego rodzaju reklamy wśród cukierni.