Obecnie niezwykle istotnym aspektem prowadzenia każdej działalności gospodarczej i innych instytucji jest reklama. Jest ona niezbędnym elementem, ponieważ w praktycznie wszystkich branżach panuje obecnie bardzo silna konkurencja. Natężenie działań reklamowych różnych rodzajów na rynku skutkuje jednak tym, że nieodzowne staje się korzystanie z pomocy wyspecjalizowanej agencji reklamowej. Jak może ona pomóc? Odpowiadając na to pytanie, można posłużyć się przykładem, jakim mogą być coraz liczniejsze w naszym kraju sklepy internetowe.
Przede wszystkim każda agencja reklamowa musi mieć przygotowaną całą gamę działań w obszarze internetu. Z powodów, o których napisano powyżej, nie może być mowy o istnieniu agencji zajmującej się reklamą, bez opanowania tej sfery. W przypadku zleceniodawcy będącego sklepem internetowym (właścicielem takiego sklepu) zadanie jest jeszcze trudniejsze, ponieważ w dużej mierze bazuje na działaniach właśnie w internecie.
Marketing w internecie polega na trzech głównych czynnościach. Po pierwsze, są to reklamy „przyklejone” do stron internetowych, tzn. otwierające się wraz z otwarciem danej strony, pod danym adresem. Po drugie, w grę wchodzi mailing reklamowy, jako bardzo skuteczne narzędzie umożliwiające pozyskanie wielu nowych klientów spośród osób nieznających dotąd danego sklepu. Po trzecie wreszcie, każda agencja reklamowa powinna zapewnić pozycjonowanie strony internetowej, na której mieści się ów sklep, tak, aby była ona maksymalnie wysoko w wynikach wyszukiwania.
Ale marketing sklepu internetowego to, wbrew pozorom, nie tylko działania w internecie. Jeśli mowa o dużym sklepie, reklama może być prowadzona także z wykorzystaniem przestrzeni miejskiej. Każda agencja reklamowa powinna mieć możliwość zapewnienia produkcji odpowiednich bilbordów i plakatów, promujących ów sklep internetowy.